Kennis & inspiratie

Verder denken over de toekomst van werk

Talentontwikkeling en Human Resources

Als ze voor groepen boventallige medewerkers staat of individueel werkzoekenden begeleidt weet ze waar ze het over heeft. Aaltje Vincent schrijft boeken over het vinden van nieuw werk, traint loopbaanprofessionals en begeleidt werkzoekenden. Haar motto: werk moet je veroveren. Een methode die al acht jaar succesvol is. Ze volgt de leergang Strategisch Ondernemen met Arbeid om bij te tanken en om haar aanpak nog toekomstbestendiger te maken.

Lees meer

AOG School of Management organiseert eerste MOOC: Robotisering en de toekomst van werk

Nieuws

Op 14 december gaat de eerste MOOC van AOG School of Management van start met het thema: Robotisering en de toekomst van werk. Deelnemers krijgen bronnen aangeboden om na te denken over onderwerpen zoals: digitalisering, robotisering, de mogelijkheden van ‘internet of things’ en welke effecten deze op de toekomst van werk hebben.

Lees meer

Ervaringen van een alumnus | Business Development & Innovatie

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Nieuwe waarde creëren. Zaken doen in een veranderende maatschappij. Inspelen op ontwikkelingen die nog maar net zijn ingezet. Hoe vlieg je zaken als deze aan vanuit een strategisch perspectief? Freek Kaalberg, Trade Marketing Manager Europe binnen de Consumer Health divisie van Novartis, rondde dit jaar de opleiding Business Development & Innovatie van AOG School of Management af. Zijn concrete leerdoelen? Een strategische verdiepingsslag maken en handvaten krijgen om binnen strategische processen meer structuur te realiseren en vernieuwing te initiëren.

Lees meer

Hoe vertel ik het mijn manager?

Talentontwikkeling en Human Resources

Onder die noemer houdt dr. Manon Ruijters op 10 december haar keynote speech tijdens het eindejaarsevenement Vooruit Denken van AOG School of Management. ‘Ontwikkeling van het persoonlijke leiderschap en de professionele identiteit van organisaties gaan hand in hand’ stelt ze in haar speech.

Lees meer

Steek je nek uit en neem verantwoordelijkheid

Leiderschapsontwikkeling

Niet weer een boek over leiderschap. Zo begint een recensie over mijn boek ‘Leiderschap is een keuze’ op managementsite.nl. Dat is precies dezelfde gedachte die ik, Dominique Haijtema, regelmatig heb als een boek over leiderschap verschijnt. Hoeveel boeken kunnen er over een onderwerp worden geschreven? Heel veel, zo blijkt. Leiderschap is een van de meest beschreven onderwerpen in de managementliteratuur.

Lees meer

Ons brein helpt ons niet aan duurzaam gedrag

Leiderschapsontwikkeling

Tijdens een boeiend college in de leergang Leiderschap in Duurzaamheid legde Paul Postma de link tussen Neuromarketing en duurzaam gedrag. De uitkomst daarvan? De werking van ons brein staat duurzaam gedrag soms in de weg.

Lees meer

Terugblik HR on the Move: Geluk op het werk als heilige graal

Nieuws

Op donderdag 12 november werd in samenwerking met USG People in Almere het seminar HR on the Move georganiseerd. De deelnemers werden meegenomen in de wereld van geluk. De rol van HR werd centraal gesteld en vanuit een theoretisch kader gaven diverse inspirerende sprekers antwoord op de vraag wat geluk en mindfulness kan betekenen voor organisaties.

Lees meer

Participatie en de burn-out burger

Beleid en Publieke Strategie

‘Gij zult participeren’. Dit gebod wordt niet als zodanig expliciet uitgesproken door het kabinet maar gelet op alle overheidsmaatregelen van de afgelopen jaren heeft het er op zijn minst alle schijn van. Tijdens het drukbezochte 4e overheidsevent van AOG School of Management met de titel ‘Midden in de samenleving’ wordt na de decentralisaties in de publieke sector per 1 januari 2015 een tussenstand opgenomen.

Lees meer

Het gedachtegoed van Merkmanagement succesvol toegepast bij Qmusic

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

In 2011 volgde Robert Bernink de leergang Merkmanagement. Via een mooie carrière bij Heineken en Vrumona belandde hij eind 2011 bij Qmusic op de stoel van Marketing Directeur. Op dat moment zat hij midden in de opleiding. Wij vroegen Robert hoe hij deze transitie heeft ervaren en hoe hij nu terugkijkt op de opleiding.

Lees meer

Wat u moet weten over klantmigratie naar digitale kanalen

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Het migreren van klanten kan een pijnlijk proces zijn, maar de negatieve gevolgen kunnen verzacht of geëlimineerd worden. Vaak hebben organisaties hier verschillende strategieën voor. In het artikel ‘What you need to know when migrating your customers to digital channels’ geeft, kerndocent van de leergang Klantstrateeg, samen met co-auteur Debra Trample en Umut Konuş drie voorbeelden van de verschillende strategieën die organisaties vaak gebruiken voor het migreren van klanten naar de digitale kanalen.

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.