Kennis & inspiratie

‘Nasty little habits’
Zomer 2015 in Amsterdam. Niet verkeerd qua weer. Ik draai een paar weken, wat wij thuis, een zomerrooster noemen; in de ochtend werken en schrijven, in de middag varen op het IJ, de grachten of de Amstel en ‘s avonds barbecueën met een glaasje wijn. Veel vrienden vinden dat ook leuk! Elk jaar weer een leuke reflectieve en inspirerende periode. Column van Marco de Witte.

Klantgericht imago stimuleert innovatie
Eerst een geruststellende gedachte: binnen 10 jaar is ongeveer 80% van de nu bekende producten en processen vernieuwd of verdwenen. Dit kun je je misschien moeilijk voorstellen, maar ga maar eens een decennium terug in de tijd. Facebook, Twitter en LinkedIn bestonden nog niet, om over Airbnb en Uber maar te zwijgen. Niets om je druk over te maken? Als je denkt dat de huidige ontwikkelingen jouw bedrijfstak niet raken, dan kom je snel bedrogen uit. Ga er maar vanuit dat in jouw sector ook ongeveer 80% verandert. Dan hoef je daar in ieder geval niet meer bang voor te zijn. Gerustgesteld?

Ervaringen van een alumna | Merkmanagement
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Bijna iedere organisatie heeft merkwaarden geformuleerd. Vaak zijn het echter woorden met weinig betekenis voor cliënten en medewerkers. Ze zijn niet onderscheidend en/of er is geen vertaling naar gewenst gedrag. Dat het anders kan, ontdekte alumna Heleen Engbers tijdens de leergang Merkmanagement van AOG School of Management.

Webinar: ‘Leiderschap bij Digitale Transformaties’
Stelt u zich wel eens de vraag hoe uw organisatie de transformatie naar de netwerkeconomie tot stand brengt? Op donderdagmiddag 8 oktober is Marco Derksen, initiator van Marketingfacts, onze gast in het webinar ‘Leiderschap bij Digitale Transformaties’.
Onlangs verschenen van onze docenten
Onlangs zijn er van onze docenten weer een aantal boeken over uiteenlopende onderwerpen verschenen. Bekijk hier het actuele overzicht.

Visie op Modern Leiderschap
In een maatschappij waar termen als autonomie en zelfstandigheid trending topic zijn, krijgt leiderschap een andere betekenis. Dit vraagt om nieuwe inzichten voor leidinggevenden.
Hoe getuigt ontruiming VUmc van strategisch leiderschap?
Jan Lantink, docent in de leergang Strategisch Leiderschap toont aan de hand van actuele voorbeelden aan hoe actueel Strategisch Leiderschap vandaag de dag is.
Ervaring van een alumna | Meesterschap in Adviseren (2)
In het kader van de leergang Meesterschap in Adviseren heeft Marina Slijkerman, alumna van de leergang een visiedocument geschreven. In dit blog deelt ze haar bevindingen en ervaringen.
Wat mag bedrijfsethiek kosten?
Oorverdovende stilte, oud nieuws en bedrijfsethiek. Stuk voor stuk oxymorons: twee termen die elkaar lijken tegen te spreken, maar in samenhang toch iets van betekenis uitdrukken. Berend van der Kolk gaat in dit blog in op de schijnbare tegenstelling tussen ethiek en bedrijfseconomie en hij stelt dat waardecreatie niet alleen maar over geld gaat.
Ervaringen van een alumna | Meesterschap in Adviseren (1)
In het kader van de leergang Meesterschap in Adviseren heeft Janne Visser, alumna van de leergang een visiedocument geschreven. In dit blog deelt ze haar bevindingen en ervaringen.