Kennis & inspiratie

Creëer meer klantwaarde met je klantstrategie | Infographic

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Klanten gedragen zich anders dan een aantal jaren geleden. Klantcontact wordt gefragmenteerder en de customer journey, ofwel klantreis, verandert. U ziet klantactivatie als een belangrijk onderdeel van uw marketingstrategie. U bent op zoek naar hoe u de strategie richting klanten kunt invullen en hoe u dat vorm kunt geven binnen uw organisatie. Wilt u meer klantwaarde creëren met uw klantstrategie? Bekijk dan de infographic.

Lees meer

De kip en het onweer: digitalisering en de bibliotheek

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

In 2014/2015 heb ik deelgenomen aan de leergang Leiderschap bij Digitale Transformaties (voorheen Digitaal Leiderschap) van AOG School of Management. De leergang is voor mij erg bruikbaar geweest. De toenemende digitalisering, de opkomende netwerksamenleving en de economische en culturele veranderingen die daarmee gepaard gaan, hebben een enorme impact op de organisatie waarin ik werkzaam ben: de bibliotheek. Maar niet alleen op de bibliotheek. Er is geen persoon, bedrijf, of maatschappelijke sector die er niet door wordt geraakt. Iedereen heeft te maken met disruptieve innovaties.

Lees meer

dr.-Michiel-Schoemaker AOG

Q&A webinar Academie Permanent

Leiderschapsontwikkeling

Op 20 juli 2016 heeft het webinar ‘Hoe realiseer ik als leider nieuwe kansen in een veranderende wereld?’ plaatsgevonden met dr. Michiel Schoemaker. Het webinar is georganiseerd in het kader van het nieuwe programma Academie Permanent. Wij hebben de gestelde vragen tijdens het webinar voor u samengevat in dit Q&A.

Lees meer

De kracht van samenhang ‘nooit meer scheiden’

Veranderen en Organiseren

Samenhang bepaalt succes of falen van een organisatie die op hoog niveau wil presteren. Dat is common sense. Alle bekende modellen en aanpakken vertrekken dan ook vanuit de notie van de noodzaak tot samenhang tussen de onderdelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het 7S-model van McKinsey, het INK-model of aan het HPO-raamwerk. In de praktijk schort het echter nogal aan samenhang. Common sense is allesbehalve common practice. We weten het, maar we doen iets anders. En dat gebeurt voor het overgrote deel niet bewust. Dit maakt het lastig – we hebben het namelijk over common sense, iets dat voor iedereen vanzelfsprekend is. Als we laten zien dat we hier in de praktijk verregaand van afwijken – wat gebeurt er dan? –. Fons Bonekamp, docent in de leergang Verandermanagement van AOG School of Management, schreef hierover een blog.

Lees meer

Werken aan je ambtelijke professionaliteit

Beleid en Publieke Strategie

Als je werkzaam bent in het publieke domein, dan heb je een publieke taak. Je hebt te maken met maatschappelijke veranderingen en moet richting kiezen. Dit gaat nog lang niet altijd goed, maar hoe ga je hiermee om? Hoe vorm je jouw visie op de onderwerpen van dit moment? Hoe werk je aan je ambtelijke professionaliteit?

Lees meer

Terugblik webinar Academie Permanent

Nieuws

Op 20 juli 2016 heeft het webinar 'Hoe realiseer ik als leider nieuwe kansen in een veranderende wereld?' plaatsgevonden met dr. Michiel Schoemaker. Heeft u het webinar gemist? Of wilt u het graag nog eens bekijken? Klik op onderstaande link om de video van het webinar te bekijken.

Lees meer

Programma Academie Permanent 2016/2017

Nieuws

Hoe blijft u bij in een wereld die versnelt? Wie vormt uw klankbord voor gedachten en ideeën? Wat is uw kompas om nieuwe kansen te realiseren? U bent op zoek naar uitdaging en inspiratie, kennis en inzichten. Om de actualiteit vanuit verschillende invalshoeken te bezien. Om uw leiderschap verder te ontwikkelen. Uw visie aan te scherpen. Dan heeft u vast Academie Permanent al op het netvlies, een nieuw programma van AOG School of Management. Met Academie Permanent combineert u werken, ontwikkelen en leven in één vloeiende lijn. Wordt nu lid en maak een heel jaar deel uit van dit innovatieve netwerk.

Lees meer

Terugblik webinar ‘Waarom slagen of falen klantgerichte organisatieveranderingen?’

Nieuws

Op 11 juli 2016 heeft het webinar 'Waarom slagen of falen klantgerichte organisatieveranderingen?' plaatsgevonden met dr. Jelle Bouma. Heeft u het webinar gemist? Of wilt u het graag nog eens bekijken? Klik op onderstaande link om de video van het webinar te bekijken.

Lees meer

Klik met de klant – een interview met Jelle Bouma

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Hoe succesvol ben ik eigenlijk? Die vraag zette Jelle Bouma tijdens een borrel met collega’s ertoe om een draai aan zijn loopbaan te geven. Als consultant had hij al veel organisatieveranderingen in gang gezet en hij vroeg zich af wanneer dergelijke veranderingen echt aanslaan. Zijn conclusie: mensen maken het verschil. Hij promoveerde op dit thema en gebruikt zijn ervaringen en kennis tijdens de leergang Klantstrateeg, waarvan hij samen met Peter Verhoef de kerndocent is. Lees hier het hele interview met Jelle Bouma.

Lees meer

Verder denken over het avontuur Wildlands

Strategie en Bestuur

Hoe zorg je ervoor dat een noodlijdende dierentuin transformeert tot Wildlands, een duurzaam, innovatief avonturenpark met 1,3 miljoen bezoekers per jaar? Sinds Irene Louwrier (48) in 2010 begon als Manager Marketing & Sales in Emmen is ze met weinig anders bezig geweest. Nu Wildlands sinds maart goed draait, kan ze opgelucht ademhalen. “Alles wat we hebben voorspeld is gebeurd.” Lees in haar blog wat de leergangen van AOG School of Management hierin voor haar betekend hebben.

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.