Kennis & inspiratie

Nederlandse werknemers hechten aan opleidingsmogelijkheden
De mogelijkheid om opleidingen te volgen is voor 66 procent van de Nederlandse werknemers zeer belangrijk. Nog eens 31 procent ...
Cross channel: dé hit van 2012
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Bestaande retailers staan onder druk. Niet alleen vanwege de economische omstandigheden en het achterblijven van consumentenbestedingen. Internet heeft gezorgd voor ...
De 10 ijkpunten van een sterk merk
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Een sterk merk werkt. En dat is ook wetenschappelijk bewezen. Een sterk merk loont in alle opzichten, zo blijkt uit ...
‘Banken moeten klant weer centraal stellen’
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Sinds de financiële crisis is duidelijk dat banken hun klanten weer meer centraal moeten zetten. In opdracht van de Monitoring ...
De negen uitdagingen van employer branding
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Merkmanagement-docent Ton Rodenburg schreef voor HRBase.nl over de snelle evolutie van employer branding, een vakgebied dat 10 jaar geleden nog ...
De onderschatte kracht van het merk Friesland
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Vorig jaar werd De Friesland Zorgverzekeraar door Achmea overgenomen. Onlangs nam de Rabobank een andere Fries icoon over: Friesland Bank. ...
CRM en de combinatie met dialoogmarketing
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Vraag een adverteerder naar de toekomst van Direct Marketing en het woord ‘Social’ of ‘Sociale Netwerken’ valt al snel. Om ...
Neuromarketing: Brain based branding
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Gisteren zat ik in een panel over neuromarketing tijdens de eerste alumni bijeenkomst van AOG School of Management, waarvan ik de academische leergang Merkmanagement leid. Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op consumentengedrag en marketing.
Het onbenutte potentieel van Nederlandse retailmerken
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Ieder jaar publiceert Interbrand wereldwijd een onderzoek naar de meest waardevolle retailmerken ter wereld en de belangrijkste ontwikkelingen in deze ...
D.E. goes Corporate
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Onlangs werd de nieuwe identiteit van de internationale koffie- en theetak van Sara Lee bekend gemaakt waarmee het bedrijf later ...