Kennis & inspiratie
HR als strategisch partner van het management
Talentontwikkeling en Human Resources
Rob Vinke is een man met een missie en een visie. Als docent in de leergang HR-Strateeg is hij ervan overtuigd, dat ...

‘SWOT-analyses en benchmarks zijn niet strategisch’
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Om het verschil te kunnen maken, is marktkennis en marketing onontbeerlijk. Maar dat is slechts één kant van het verhaal, ...
Op de bagagedrager van marketing
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Tijdens de Olympische Spelen in London verscheen de een na de andere atleet met een bepaald soort hippe koptelefoon. Dr. ...

Verder denken over waardecreatie en innovatie
Om waarde te blijven generen, is vernieuwing van waardeproposities noodzakelijk. Maar dit is geen eenmalig kunstje, stellen Roald Vandepoel en ...
‘Apple bewijst dat klanten negeren slim kan zijn’
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Toegegeven, als kersvers alumnus van de leergang Klantstrateeg heb ik lichtelijk de neiging om te denken dat het sturen op ...
De verbindende factoren in klantcentriciteit
Het centraal stellen van de (potentiële) klant is een actueel thema. In diverse media wordt het onderwerp behandeld. Maar waar ...
Customer engagement zet Vijf krachtenmodel onder druk
Het Vijf krachten model van Porter (1) is een hulpmiddel dat is ontwikkeld om de analyse van de aantrekkelijkheid van ...
Klant centraal? Oogkleppen af!
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
De ‘klant centraal’, ‘authenticiteit’ en social media. Dat zijn de prioriteiten van marketeers in 2012, meldt adviesbureau Berenschot op basis ...

‘Zelfkennis is een belangrijk aspect voor leiderschap’
Wie zich als manager wil ontwikkelen, moet overzicht hebben van de bedrijfskundige velden. Maar minstens zo belangrijk is het persoonlijke ...

Column: De kunst van het veranderen
Kerndocent Marco de Witte van de leergang Verandermanagement kan bevlogen verhalen over zijn passie. In de bijgevoegde column relativeert hij ...