Kennis & inspiratie

Conflicten en veranderkunde: een lastige verhouding

Veranderen en Organiseren

De wereld is vol van zaken om een mening over te hebben. Daar worden we allemaal toe uitgedaagd. We bepalen onze positie en constateren vervolgens dat anderen onze visie niet delen. En dan hebben we een verschil van mening. Op zichzelf is dat nog geen probleem. Dat wordt het, als we merken dat aan die standpunten ook belangen verbonden zijn. Kleine belangen of soms grotere belangen.

Lees meer

De Nacht van Kunst & Wetenschap

Nieuws

Of u nu houdt van kunst, muziek, theater, dans of cabaret? De Nacht van Kunst & Wetenschap had het allemaal. Op diverse locaties in de binnenstad van Groningen hebben een groot aantal bezoekers mogen genieten van diverse acts, nachtcolleges, lezingen, exposities, installaties en bands.

Lees meer

Digital Marketing : de wederopstanding van klantbetrokkenheid

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Ook wel customer engagement genoemd. Engagement staat voor betrokkenheid, binding, relatie, begrip of verbondenheid. Klantbetrokkenheid is niet een nieuw verschijnsel. Al jaren staat dit op de agenda van bestuurders. Maar de juiste antwoorden bleven uit. Wat is de achtergrond van deze opbloeiende belangstelling voor customer engagement ? En waarom werkt het nu wel?

Lees meer

Succesvolle 13e Masters of Management

Nieuws

AOG School of Management kijkt vol trots terug op een zeer geslaagd Masters of Management. Tijdens deze 13e editie van het jaarlijks terugkerend evenement voor alumni, deelnemers en docenten, hebben bijna 250 mensen zich mogen laten inspireren door prof. dr. Jan van Hooff en prof. dr. René ten Bos.

Lees meer

Essenties van Verandermanagement (4)

Veranderen en Organiseren

Veranderen begint vaak met na te denken over de waardebelofte van de organisatie. Vraag is of deze nog wel aansluit bij de wensen en behoeften van klanten en andere partijen. Om dat nadenken te faciliteren hebben wij hier eerder een veranderkundig model geïntroduceerd. De kern van dat model bestaat uit vier simpele vragen: WAAROM, WAT, WIE en HOE? Met het model reiken we een aanpak aan waarmee deze vragen en de verbindingen daartussen op een uitgelijnde manier beantwoord kunnen worden. Uitgangspunt is dat de beoogde verandering leidt tot een nieuwe vorm van waardecreatie voor betrokken partijen. In dit artikel kijken we naar vijf waardecreatiestrategieën. Vier daarvan zijn mogelijk al bekend. De vijfde is nieuw.

Lees meer

Wordt verwacht: opleiding “Persoonlijke ontwikkeling en leiderschap”

Nieuws

Hoe functioneer jij in jouw professionele omgeving? En hoe til je dat niveau naar een hogere vorm van authentiek leiderschap? Met een ruimer geschakeerde persoonlijke dynamiek, een breder palet aan handelingsrepertoire en een meer evenwichtige performance. Hoe wordt je kortom bewust bekwaam op het vlak van persoonlijke ontwikkeling en leiderschap? AOG School of management ontwikkelt daarvoor een compleet nieuw programma. Hieronder een sneak preview.

Lees meer

Beauty & the brand

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

De laatste tijd spreek ik steeds meer mensen die bezig zijn met ‘Design Thinking’. Zo heeft Cor Noltee een blog over dit onderwerp, is Rotterdam Partners samen met onder meer Stanfort bezig met de Summer Academy op dit vlak en schreef Harry Starren er een column over in The Optimist.

Lees meer

Extra start in het najaar: Psychologie in Organisaties

Nieuws

Vandaag is de nieuwe academische opleiding Psychologie in Organisaties gestart met maar liefst 17 enthousiaste deelnemers. Vanwege het enorme succes van deze opleiding is besloten om deze in het najaar nogmaals aan te bieden.

Lees meer

De nieuwe arbeidsmarkt

Talentontwikkeling en Human Resources

Ondernemen met arbeid en strategisch positioneren op een veranderende arbeidsmarkt. Werk verandert en daarmee ook de arbeidsverhoudingen. Nieuwe vormen van organiseren dienen zich aan en de vraag is hoe we daar mee om gaan. Hoe benutten we straks ons human capital nog optimaal?

Lees meer

Het Nieuwe Werken heeft zijn doel gemist

Bedrijfskunde

Het Nieuwe Werken (HNW) is een visie waarbij recente ontwikkelingen in de informatietechnologie als aanjager gelden voor een betere inrichting en bestuur van het kenniswerk.

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.